Czym różni się obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna sprzętu drukującego?
Sprzęt drukujący, tak jak każdy inny, może się zepsuć. Przyczyny awarii mogą być różne. Uszkodzony sprzęt można oddać do serwisu gwarancyjnego lub pogwarancyjnego.
Kiedy sprzęt drukujący obejmuje gwarancja?
Każdy sprzęt drukujący objęty jest gwarancją, a szczegółowe jej warunki określone są przez producenta. Wszelkie usterki powstałe podczas użytkowania sprzętu, a równocześnie wyszczególnione w warunkach gwarancyjnych naprawiane są w serwisie na koszt firmy. Specjaliści określają rodzaj uszkodzenia i dokonują naprawy. Jeśli naprawa jest niemożliwa, uszkodzony sprzęt zostaje wymieniony na nowy. Należy podkreślić, że producent nie zazwyczaj nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne, które powstały z winy użytkownika oraz z winy niezależnych czynników zewnętrznych. Pozostałe kwestie reguluje Kodeks Cywilny.
Na czym polega naprawa pogwarancyjna?
Serwis pogwarancyjny prowadzony jest w celu zapewnienia ochrony urządzenia po wygaśnięciu terminu gwarancji. W serwisie naprawiane są wszelkie usterki powstałe po okresie rękojmi. Zepsuty sprzęt można wówczas zanieść do serwisu w celu wyceny naprawy. Można z niego skorzystać także wtedy, gdy produkt jest na gwarancji, ale usterka powstała z winy użytkownika. Oddając do serwisu pogwarancyjnego drukarkę, można liczyć na fachową diagnostykę, dezynfekcję, czyszczenie i konserwację sprzętu. Jeśli zaistnieje potrzeba, serwisanci dokonają także wymiany zużytych podzespołów. Z takiej usługi można skorzystać jednostkowo lub w ramach stałej współpracy. Wszelkie naprawy pogwarancyjne są odpłatne. Zarówno gwarancyjną, jak i pogwarancyjną obsługę sprzętu drukującego oferuje wiele specjalistycznych serwisów, jedną z nich jest firma Asprinters.